Πέμπτη 16 Αυγούστου 2012

ΜΑΘΗΜΑ 5ο - ΕΠΑΝΑΣΥΝΔΕΣΗ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΟΛΥΜΠΙΟ

ΠΥΛΕΣ ΤΟΥ ΑΝΕΞΗΓΗΤΟΥ, ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ.



α'  - θ' ΜΕΡΟΙ ΤΗΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΧΑΡΔΑΒΕΛΛΑ, ΠΥΛΕΣ ΤΟΥ ΑΝΕΞΗΓΗΤΟΥ, ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ.

ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΙ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΡΙΑΝΑΚΗΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΚΑΣΣΗΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ
ΕΙΡΗΝΗ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΤΣΑΚΝΑΚΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
ΜΗΝΑΣ ΤΣΙΚΡΙΤΖΗΣ ΔΡ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΑΙΓΙΑΚΩΝ ΓΡΑΦΩΝ

ποιο κάτω τα επόμενα μέρη της εκπομπής

Τετάρτη 15 Αυγούστου 2012

Γιατί οι Έλληνες δεν μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά στο σχολείο


Ο βασικός λόγος που τα ελληνόπουλα δεν μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά στο σχολείο είναι διότι το υπουργείο παραπαιδείας εδώ και δεκαετίες έχει θέσει ως σκοπό του να μην διδάσκεται σωστά η Αρχαία Ελληνική Γλώσσα.

Η γλώσσα είναι εργαλείο σκέψεως. Όσο πιό πολλές λέξεις χρησιμοποιούμε, όσο πιό αφηρημένες έννοιες συλλαμβάνουμε, όσο πιό καλή σύνταξη προτάσεων οικοδομούμε, τόσο περισσότερο ακονίζουμε την σκέψη μας. Όποιος δεν χρησιμοποιεί σωστά την γλώσσα, δεν μπορεί να μεταφέρει τις σκέψεις του στον έξω κόσμο. Δεν μπορεί να επικοινωνήσει με τους γύρω του, δεν μπορεί να ενεργήσει γρήγορα.

Αυτός μάλλον πρέπει να είναι ο σκοπός του υπουργείου παραπαιδείας για να διδάσκει με τέτοιο βασανιστικό τρόπο την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα στα δύσμοιρα ελληνόπουλα.

Κυριακή 12 Αυγούστου 2012

Το μυθικό,πειραματικό ταξίδι της Αργω - Argo Experimental Trip



Μετά από 3.500 χρόνια η Αργώ άνοιξε ξανά τα πανιά της για το επιστημονικό- πειραματικό ταξίδι στην Αδριατική.

Υπό το φως της ημέρας, πλέοντας με τα κουπιά και με το πανί, η πεντηκόντορος «Αργώ» θα διανύσει μία διαδρομή 1.200 ναυτικών μιλίων.

Το σκαρί του πλοίου κατασκευάστηκε τηρώντας πιστά τους κανόνες της πανάρχαιας ελληνικής ναυπηγικής, που την καθιστούν σήμερα πόλο διεθνούς επιστημονικού και ακαδημαϊκού ενδιαφέροντος.

ΟΡΦΕΩΣ - ΑΡΓΟΝΑΥΤΙΚΑ (απόδοση στα νέα ελληνικά στίχοι 1-1384, σε μονοτονικό)



Τα ορφικά του Ιωάννου Δ. Πασσά







ΤΑ ΟΡΦΙΚΑ


Ιωάννου Δ Πασσά


Εκδόσεις: Εγκυκλοπαίδεια του "ΗΛΙΟΥ"


Σελίδες: 446



Ο Ορφεύς είναι ίσως η μεγαλύτερη φυσιογνωμία της Ελληνικής Παράδοσης και ο Ορφισμός βρίσκεται στο κέντρο της ελληνικής ψυχής.
Η μελέτη του μυητικού συστήματος του Ορφέως είναι η ίδια η μελέτη της αρχαιοελληνικής θρησκείας και των μυστηρίων. Η ορφική κοσμολογία, η κάθοδος του Ορφέως στον Αδη, τα Ορφικά Μυστήρια και η ζωή των ορφικών μυημένων παρουσιάζονται σε μια μοναδική ως τώρα ολοκληρωμένη έκδοση των ορφικών κειμένων.

ΤΑ ΟΡΦΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ



Η σημασία των Ορφικών κειμένων είναι τεράστια όχι μόνο για τις πληροφορίες που περιέχουν σχετικά με την ζωή , την θρησκεία , τα ήθη και έθιμα κλπ των Ελλήνων της Β' π.Χ. χιλιετίας , αλλά και για τις αστρονομικές παρατηρήσεις οι οποίες αναφέρονται σε "φυσικά φαινόμενα του 3.600 του 5.000 ακόμα και του 11.585 π.Χ. όπως απέδειξαν οι αστρονομικές ερμηνείες των παρατηρήσεων "[Ι. Πασσάς "ΟΡΦΙΚΑ" σελ.13] και αποδεικνύουν εκτός των άλλων ότι πρώτοι οι Έλληνες ασχολήθηκαν με την αστρονομία και μάλιστα σε εποχές που πολλοί από τους λαούς που φέρονται ως «εφευρέτες» επιστημών όπως η αστρονομία , δεν αναφέρονται καν.....

ΟΡΦΕΩΣ - ΑΡΓΟΝΑΥΤΙΚΑ (αρχαίο κείμενο στίχοι 1-1180, σε μονοτονικό)






"ΤΑ ΑΡΓΟΝΑΥΤΙΚΑ" ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΥ ΤΟΥ ΡΟΔΙΟΥ


"ΤΑ ΑΡΓΟΝΑΥΤΙΚΑ" ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΥ ΤΟΥ ΡΟΔΙΟΥΟ Απολλώνιος ο Ρόδιος γεννήθηκε στις αρχές του 3ου π.Χ αιώνος, πιθανότατα στην Αλεξάνδρεια. Υπήρξε μαθητής του ποιητή Καλλιμάχου του Κυρηναίου και χρημάτισε διευθυντής της βιβλιοθήκης της Αλεξανδρείας. Εκεί πλούτισε τις φιλολογικές του γνώσεις και αναδείχθηκε ως ένας από τους πολυμαθέστερους λογίους της εποχής του. Παράλληλα, ασχολούνταν με την ποίηση και την κριτική κειμένων. Εκείνο, όμως, που τον έκανε διάσημο και του εξασφάλισε σημαίνουσα θέση στην επική ποίηση είναι το έπος του Αργοναυτικά που διασώθηκε ολόκληρο και είναι κατά κοινή ομολογία το τελειότερο στο είδος του στην Αλεξανδρινή εποχή.

Τα Αργοναυτικά εκτείνονται σε τέσσερα βιβλία. Το έργο θεωρείται ένα έπος που μιμείται τα μνημειώδη ομηρικά ποιήματα λόγω του ηρωικού θέματος του, της έκτασής του και της ενιαίας του πλοκής. Ταυτόχρονα, όμως, ενσωματώνει στοιχεία της ελληνιστικής ποίησης με λόγιες αναφορές και αποτελεί παράδειγμα της τεχνικής της κατ'αναλογίαν ποικιλίας και της επιλεκτικής αποσιώπησης της οφειλής στο ομηρικό πρότυπο. 

Τετάρτη 8 Αυγούστου 2012

ΜΑΘΗΜΑ 4ο - ΕΠΑΝΑΣΥΝΔΕΣΗ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΟΛΥΜΠΙΟ



Ακολουθεί το δεύτερο μέρος της εκπομπής εδώ (εισαγωγή στους λεξάριθμους) όπου μας αναλύει ο Θεόδωρος Μεντεσόπουλος το σημερινό κείμενο (και όχι μόνο) μέσα από την Πυθαγόρειος Λεξαριθμική ΑριΘμοΛοΓία .
ΟΡΦΕΩΣ ΑΡΓΟΝΑΥΤΙΚΑ (1-46)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...